Dette nettstedet har begrenset støtte for nettleseren din. Vi anbefaler å bytte til Edge, Chrome, Safari eller Firefox.

Vi sender til hele Norge Frakt kun 79,- Gratis over 1500,-

Reklamasjon

Det er generelt kan man si at det er 2 års garanti mot fabrikasjonsfeil i Norge. Men det gjelder ikke vanlig slitasje, og det er viktig. Bruk og stell kan påvirke varens levetid. For å få godkjent reklamasjon må det foreligge en fabrikk- eller produksjonsfeil på varen. 

 

Vi forbeholder oss retten til å videresende reklamasjoner til produsent eller underleverandør for videre vurdering av eventuelle feil og mangler.

 

Årsaker som ikke er godkjennes som reklamasjonsgrunn:

 

Avfarging: Skinn og klær med mørke/sterke farger kan farge av.

Hæl-slitasje: Avhengig av materiale og tykkelse på hælflikken kan den slites raskt, og trenge flikking. Hull på innsiden av hælen regnes som vedlikehold, og er altså ikke reklamasjonsgrunn. Tips: Særlig sko med plast på hælen vil slites raskt. Vi anbefaler at du alltid knyter opp skoene før du tar de på og av og strammer godt for å minske friksjon. 

Slitasje: Ulike føtter sliter sko ulikt. Behandle skoene dine godt, så varer de lenger.

Feilbruk: Sko eller klær som blir brukt til annet enn hva de er ment for.


Skade: Har man vært uheldig og skadet skoene, så er ikke dette en godkjent reklamasjon.

Gnagsår: At skoen gir deg gnagsår er ikke godkjent reklamasjon


Kalde: At skoene er kalde på vinteren er ikke godkjent reklamasjon


Skade på sko etter at de er blitt vasket i vaskemaskin: Det å vaske sko i vaskemaskin er på eget ansvar! Skulle skoene bli skadet pga en runde i vaskemaskinen, så er ikke dette en gyldig reklamasjonsgrunn. Ved tørke av sko på varmekabler.

 

Lov om reklamasjon

 

Dersom det foreligger en feil/mangel ved produktet, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget (eller burde ha oppdaget den) - gi oss en melding om at hen vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere, kan aldri være kortere enn to mnd fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren kjøpte produktet.